Podróże

Rabka – kierunek na wakacje z dziećmi

Rabka- niepozorne miasteczko na południu Polski otoczone górami i mnóstwem zieleni. Rabka- Zdrój to nie tylko szlaki górskie, Turbacz i solanka, to także mnóstwo atrakcji- głównie dla najmłodszych. Szczerze mówiąc, nie spodziewałam się, Rabka ma aż tyle do zaoferowania.

Kiedy zameldowałyśmy się z córką w Pensjonacie Prezydent, nie wiedziałam czy najpierw wypić litr wody (upał był nie do ogarnięcia dla samotnej matki z dzieckiem i walizkami :P) czy biec z córką do pokoju zabaw, który znajduje się w hotelu i jest autentycznym magnesem na dziatwę. W końcu zdecydowałam się na trzecią opcję: czyli przywitanie z resztą blogerek zaproszonych na Blogoland.

Weekend w Rabce zaplanowany był niemal do każdej, cennej chwili i nim zdążyłam ogarnąć siebie i córkę, już siedziałam w autobusie w drodze do Muzeum Zbójników i Górali. Tam, przesympatyczna Pani oprowadzająca, pokazywała dzieciakom zakamarki zbójnickich izb, tajniki robienia oscypków, dawne narzędzia kar czy piwniczny skarbiec. Melania była zachwycona kuframi pełnymi złota ukrytymi w w chłodnej piwnicy i tą część wycieczki wspominała dużo częściej niż malowanie ciupagi (które tymczasem zachwyciło mnie :P).

Prosto z Muzeum Zbójników i Górali pojechaliśmy do Rabkolandu, o którym szczegółowo pisałam w poprzednim poście. Dla przypomnienia kilka zdjęć, ale jeśli nie widzieliście fotorelacji z wypadu do Rabkolandu, to koniecznie to nadróbcie.

Wieczorem udaliśmy się do hotelu, ale nie na odpoczynek. Dzieci zajęte przedstawieniem prowadzonym przez Teatr Bajdurka, dały mamom trochę wytchnienia, żeby te w spokoju mogły uczestniczyć w kolejnych prelekcjach. Największe wrażenie wzbudziła we mnie prezentacja Pani Renaty z Centrum Terapeutycznego “Tęcza”, która otworzyła mi oczy na to jak ogromny, czasem niestety negatywny, wpływ na nasze życie ma to, co wynieśliśmy z domu np. na wspólne życie z partnerem. Kolejna prelekcja prowadzona przez Panią Magdę ze Studio My tylko potwierdziła moje teorie dotyczące odżywiania oraz nawyków, które wpajamy dzieciom. Następnie dla chętnych przewidziany był specjalistyczny pomiar zawartości mięśni, tłuszczu, wody w organizmie oraz indywidualna konsultacja wyników. Na koniec marka Colway International opowiedziała nam o swoich luksusowych kosmetykach oraz suplementach diety, a każda z nas na sobie mogła wypróbować działanie rewelacyjnego kolagenu tej firmy.

Oczywiście to nie był koniec atrakcji. Po prezentacjach udaliśmy się na grilla, ale nie takiego zwykłego grilla. W towarzystwie góralskich przyśpiewek mogliśmy skosztować rewelacyjnych dań, podczas gdy nasze dzieci skakały na trampolinie i bawiły się na placu zabaw. Późniejszym wieczorem zaczęła się dużo fajniejsza część imprezy ;), ja osobiście byłam zachwycona:

Rankiem, posileni parówkami, jajecznicą, goframi i całą, masą innych pysznych rzeczy udaliśmy do Parku Zdrojowego. Panowie przewodnicy zapoznali nas z historią Rabki i jej walorami uzdrowiskowymi. Podczas krótkiej przerwy w zwiedzaniu mogliśmy skorzystać z inhalacji solanką na świeżym powietrzu- uważam że tężnia przy alei Jordana to punkt obowiązkowy na wycieczce w Rabce.

Kolejnym punktem wycieczki był Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce. Fantastyczne miejsce dla każdego dziecka i myślę większości dużych chłopców ;). Dzieciaki szalały między wagonami, biegały po torach kolejowych i wskakiwały do pociągów- a wszystko to bez cienia grozy ;).

Na koniec znów powróciliśmy do Rabkolandu- głodni i spragnieni. Od razu więc udałyśmy się z Martą i Kornelem do włoskiej knajpki znajdującej się na ternie parku rozrywki, gdzie wtrząchnęliśmy w czwórkę dwie pizze i spaghetti. Uzbrojeni w energię i uzupełnieni o zapasy płynów, aż do późnego popołudnia korzystaliśmy z atrakcji Rabkolandu. Kiedy nadszedł czas powrotu nawet ja miałam niedosyt, dlatego z czystym sercem polecam Rabkoland nie na jeden dzień, ale wręcz na cały weekend.

A oto cała ekipa mam blogerek, które mogły ostatni tydzień czerwca spędzić na Blogolandzie zorganizowanym przez Klaudię oraz Rabkoland

Organizatorzy wydarzenia: Rabkoland oraz Niezłe Ziółko
Prelekcje i warsztaty poprowadzili: Uzdrowisko Rabka, Akademia Fotografii, Centrum Terapeutyczne Tęcza, StudioMY, Colway International
Atrakcje zapewnili: Muzeum Górali i Zbójników, Teatr Bajdurka, Skansen Taboru Kolejowego, Góralska Kapela, Rabka Zdrój Urząd Miasta
Hotel: Pensjonat Prezydent
Partnerzy wydarzenia: Chocolissimo, Bispol, Debit, Egmont, 3koszulki.pl, Dwie Kropki, Media Rodzina, Poczta Kubkowa, Bezdroża, Moje Bambino, Oillan, Zmiany Zmiany, Smartwash, Zielona Sowa, Bio bEauty, Mommy Mouse- pieluszki wielorazowe, Nibylandia, Projektogram, Bezdroża, Toly, Czarna Kropka, Czuczu, Insytut Kultury Wizualnej
Patroni medialni: Babyonline, Miasto Dzieci, Podhale24pl, malopolskieonline.pl, Mamopracuj

Z filiżanką kawy to moje własne miejsce w sieci. Zapraszam Cię do mojego świata, usiądź wygodnie i napij się ze mną filiżanki aromatycznej kawy. Jestem autorką lifestylowego bloga www.zfilizankakawy.tv, gdzie dzielę się z Wami wszystkim co mnie fascynuje i co jest dla mnie ważne.