Przemyślenia mamy,  Związki

Najpiekniejsze miejsca na wesele w Malopolsce

Poszukiwania miejsca na nasze wesele zaczęliśmy kilka miesięcy temu, w zasadzie zaraz po tym jak Ł sie oświadczył. W między czasie dyskutowaliśmy na temat charakteru naszego przyjęcia weselnego. Ile osób chcemy zaprosić i jak nasza ceremonia ma wyglądać. Jednakże jeszcze zanim ustaliliśmy szczegóły już zaczęliśmy oglądać potencjalne miejsca na nasze wesele.

Być może spowodowane było to tym, że Ł mieszka w innym kraju i nie mamy takich możliwości jak pary, które nie dzieli ponad 2000 km. A może po prostu dlatego, że chcieliśmy znaleźć coś naprawdę wyjątkowego, a jednocześnie spełniającego nasze potrzeby. Jedno wiem – opłaciło się. Zobaczyliśmy mnóstwo pięknych miejsc w Małopolsce, a w między czasie dograliśmy wszystkie szczegóły dotyczące przyjęcia.

Dziś zapraszam Was na post z subiektywną listą najpiękniejszych miejsc na przyjęciele weselne, które znajdziecie w Małopolsce. Kolejność nie ma znaczenia i jest przypadkowa.

Dolina Cedronu

To miejsce mnie oczarowało. Piękna okolica i wspaniały krajobraz dodają magii temu miejscu. Dolina Cedronu to kamienny, klimatyczny, cudownie odrestaurowany stary spichlerz znajdujący się nieopodal Kalwarii Zebrzydowsiej. Wspaniałe wnętrza mogące pomieścic grubo ponad stu gości, własne zaplecze gastronomiczne, przepiękny dworek możliwy do wynajęcia na nocleg dla nawet 20 osób to tylko kawałek bogatej oferty tego miejsca. Mnie dodatkowo urzekła możliwość wzięcia plenerowego ślubu, który marzy mi się od zawsze. Wyobrażacie sobie przysięgać swojej miłości w miejscu z takim widokiem, wśród urokliwych światełek i girland z kwiatów? Ach…

Dworzyszcze Wola

Przepiękny, przestronny budynek z dużą ilością wielkich okien otoczony przepięknym ogrodem. To miejsce znajdujące się pomiędzy Krakowem, a Miechowem w malowniczej, pagórkowatej scenerii. Dworzyszcze to połączenie kamienia i drewna czyli coś, co tworzy wymarzoną przestrzeń dla kreatywnej florystki. Ogromny podest dla muzyków, wielki parkiet, możliwość rezerwacji noclegu dla kilkunastu osób i własne zaplecze gastronomiczne czyni to miejsce wymarzonym na duże wesele, nawet z poprawinami. Nie spodziewałam się, że tak blisko mnie znajduje się taki skarb.

Villa Love

Tam wprawdzie nie dojechaliśmy i nie widzieliśmy tego miejsca na własne oczy, ale słyszałam od kilku osób szczere zachwyty Villą i to, co widziałam na zdjęciach przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Miejsce to również zapewnia szeroką ofertę weselną począwszy od możliwości zapewnienia imprezy na ponad 100 osób jak i własny catering. Samo miejsce, podobnie jak Dolina Cedronu, przywodzi na myśl klimat Toskanii. To kolejne z miejsc, które oferuje rownież możliwość wzięcia ślubu w plenerze jak z bajki.

Dworek Białoprądnicki

Niezwykły bo znajdujący się niemal w centrum Krakowa, na terenie Prądnika Białego, zabytkowy dworek. Historia tego miejsca sięga aż połowy XVI wieku. Bywali tu znakomici, wybitni Polacy tacy jak Mikolaj Rej, Tadeusz Kościuszko czy Jacek Malczewski. Piwnice tego miejsca spodobały się nie tylko nam, ale także mojej Melanii. Oczarowana kamiennymi, ciepłymi piwnicami, tonącymi w klimatycznym półmroku dopytywała wielokrotnie czy to właśnie tutaj odbędzie się nasze przyjęcie weselne. Miejsce to zapewnia niewielki parkiet do tańca, podest dla dj’a czy zespołu, sale przeznaczoną do biesiadowania oraz własne zaplecze gastronomiczne. Piwnice mogą pomieścić około 60 weselników.  Dworek zapewnia też możliwość orgnizacji ślubu cywilnego w swoich pięknych wnętrzach (w tym wypadku nie w piwnicach, a już na terenie zabytkowych sal).

Brzoskwinia Ogród

To miejsce niestety musieliśmy odrzucić przez wzgląd na termin naszego ślubu. Idealny plener dla planujących ślub latem. Biały namiot kryjący parkiet do tańca oraz przestrzeń przeznaczoną do wspólnego biesiadowania przy stołach to miejsce wymarzone na weselne garden party. Wyobrażacie sobie ciepłą noc, białe lampiony, cudowny zapach kwiatów dobiegający z otaczającego namiot ogrodu i śpiew pasikoników? Już widzę cudowne przyjęcie w stylu boho i piękną jak rusałka pannę młodą. Ach, co to byłoby za wesele… Brzoskwinia Ogród znajduje się pod Krakowem, a my dojechaliśmy do niej wracając wprost z Doliny Cedronu. To lokalizacja w zupełnym odludziu, otoczona pięknym ogrodem, zapewnia sporo miejsc parkingowych.

Willa Tadeusz

Kolejne miejsce z bogatą historią. Gośćmi niegdysiejszego pensjonatu byli między innymi Minister Józef Beck, generał Haller czy Ludmiła Modzelewska (przyjaciółka i zaufana osoba Józefa Piłsudskiego). Willa, znajdująca się niecały kilometr od centrum Lanckorony, położona jest w baśniowym miejscu. Otoczenie zarośli, drzew, gór i ogrodu z altanką i ławeczkami, wszechogarniająca cisza i spokój sprawiają, że każdy poczuje się tutaj jak w przeszłości. Willa posiada parking, ofertę noclegową a nawet plac zabaw dla dzieci. To jedno z miejsc, które zapewnia absolutny komfort i wszelkie udogodnienia.

Co ważne, każdy z tych obiektów prowadzony jest przez ludzi z pasją, którzy bardzo sprawnie odpowiadają na wiadomości i przesyłają szczegółowe oferty na prośbę potencjalnego klienta. Osoby, które oprowadzały nas po powyższych lokalizacjach były kompetentne i potrafiły odpowiedzieć na wszelkie nasze zapytania. Ponadto, zarządzający wspomnianymi obiektami mają szerokie znajomości w branży ślubnej. Można więc śmiało podpytać o polecenie florysty, muzyka czy cateringu.

Z filiżanką kawy to moje własne miejsce w sieci. Zapraszam Cię do mojego świata, usiądź wygodnie i napij się ze mną filiżanki aromatycznej kawy. Jestem autorką lifestylowego bloga www.zfilizankakawy.tv, gdzie dzielę się z Wami wszystkim co mnie fascynuje i co jest dla mnie ważne.